Columbiaan.reismee.nl

Eindelijk is het zover!!!

Eindelijk was het dan zover, de tassen gepakt, de nagels gelakt en helemaal klaar voor het grote avontuur. En hoe kun je zo'n geweldige reis nu beter beginnen dan met een uurtje ochtendgymnastiek! Met een volgepakte tribune tegenover zich, was er ook voor de mannen geen ontkomen aan, die heupen moesten en zouden los. Ik denk dat de meeste papa's en mama's nu nog samen lachend op de bank zitten, nagenietend van dit gezellige, enigszins a-ritmische zooitje.
Onder de bezielende leiding van Danique kwam er langaam maar zeker wat ritme en beweging in zelfs de meest stijve heupen. Ik denk dat iedereen het er mee eens is als we Oscar benoemen tot kampioen van de Zumba.
En dan gaat het echt gebeuren. Sassenheim huilt tranen met tuiten uit de hemel, maar enkel stralende bekjes klimmen de bus in. En een dame straalt nog wat meer dan de rest. Zij mag namelijk plaatsnemen op de speciaal voor haar versierde busstoel. Simone viert namelijk vandaag haar 13de verjaardag. Daar moest uiteraard uitgebreid voor gezongen worden.
Zumba, zingen en zon! Want bij het betreden van het mooie Brabantse land begon ook de zon te schijnen en die is daarna niet meer weggeweest.
Na een flink stuk rijden en een korte plaspauze tussendoor is het dan eindelijk tijd om de bus in de trein te parkeren. De foto's laten zien wat voor staaltje stuurmanskunst dat is. Met ingehouden adem zaten de smurfen te wachten tot chauffeur Cor de bus had geparkeerd. En dan ga je met de trein de tunnel in, vele meters onder zeeniveau, voor een aantal best een spannend idee. Maar wat kan ons eigenlijk overkomen. Iedereen heeft zijn zwembrilletje, badmuts en handdoek bij. Beter voorbereid dan ons kun je niet aan die rit beginnen! De eerste minuut kijken er nog een paar wat moeilijk, maar al snel is een potje verstoppertje spelen heel verleidelijk en uiteindelijk zijn het diezelfde zwemmers die we bijna niet meer de trein uit krijgen en de bus weer in. Gelukkig stonden we in coupe 4, en was het toilet voor de volgende plaspauze dichtbij, coupe 2, het bordje buiten werking gooide alleen wat roet in het eten. 'U treft het volgende toilet in coupe 15'...
Inladen weer en door naar de volgende tussenstop, het verschrikkelijk mooie stadje Canterbury, met zijn Canterbury Tales, het kasteel en de Kathedraal. Wat een mooie rit ook daar naartoe. We zijn door een hele lange tunnel van groen gereden.
In verschillende groepjes gaat iedereen een uurtje de stad in om al het moois te ontdekken. En uit alle verhalen begrijp ik dat iedereen veel moois gezien heeft: de nieuwe IPhone 5, een leuk shirtje, geweldige zwarte hakken en zo kan ik nog wel even doorgaan. Stelletje cultuurbarbaren!!!
Nog een keer inladen in de bus voor het laatste uurtje richting Londen en meer precies richting Gilwell Park. We hebben hier een paar jaar geleden ook gezeten, in het gebouw naast waar we nu zitten. Dat is inmiddels oud en redelijk vervallen, maar wij zitten heel mooi. De grootste kamers zijn 4 of 5 personen en hebben per kamer een eigen douche en toilet. Er is een apart soort kleedkamer zoals in de Wasbeek, waar we allemaal natte spullen kunnen hangen en waar ook een wasmachine en een droogtrommel staan. Die droogtrommel heb ik thuis niet eens!!
We hebben net lekker gegeten. Soep en broodjes met hamburger en knakworst en als toetje een mandarijn of een banaan. Lekker gezond dus. Ze hebben net een lekkere avondwandeling gemaakt, drinken nu nog even wat en gaan zo lekker slapen.
De eerste foto's gaan zo live, maar het internet is niet erg snel, dus hoop dat het lukt.
Groet en voor straks weltrusten!!
Bregje

Miranda Nijenhuis

Van die foto's en verhalen krijg ik wel een beetje spijt dat ik niet mee ben! ;-) Heel veel plezier allemaal!
X Miranda

roy bontje

cultuurbarbaren waren dat toevallig ook de bontjes die krijgen dat niet echt van hun vader mee ha ha hoop dat een week londen helpt om daarvan af te komen. heel veel plezier daar

Gr Roy