Columbiaan.reismee.nl

Ready Set Go!

Inmiddels ligt iedereen in zijn bedje en zijn wij aan het bijkomen van wederom een lange dag. Vanmorgen kon er een beetje uitgeslapen worden, dat had iedereen wel verdiend na gisteren. Een aantal kids hadden er gisteren voor gekozen om 2 Pond te betalen voor de “Rik’s ontbijt op bed service”. Die zagen het helemaal zitten om vanmorgen lekker op bed van een heerlijk ontbijtje wakker te worden.

Helaas was er door de vermoeidheid niet erg goed naar de “Algemene Voorwaarden” gekeken en toen vanmorgen bleek dat Rik op een matras midden in de ontbijtzaal lag en de ontbijtservice dus betekende dat de mensen die hadden ingeschreven hem mochten gaan vertroetelen, verschoten er een paar spontaan in een ochtendhumeur. Ik moet zeggen, een paar minuten later zagen ze er de lol van in en hebben ze hun taak met verve volbracht. Rik komt een kilo of 10 zwaarder thuis dan hij vertrokken is.

In de ochtend was er een rustig programma, waarbij iedereen zijn eigen plan een beetje kon trekken en zijn stukjes kon schrijven over gisteren. De kamers zijn mooi opgeruimd en de posters hangen strak. Daarna was het al weer vroeg tijd voor de lunch en gingen we ons klaarmaken voor de volgende zwemtraining.

Dit keer hebben we er ook echt aan gedacht om foto’s te maken van de zwemtraining, dus daarvan straks in het album het bewijs. Een mooi 50mtr-bad waar wij 6x 25 banen van kunnen gebruiken. Omdat we vanavond de wedstrijd hadden, werd er bij de minioren vooral geoefend met veel en leuke estafettes. Ook bij de junioren veel startwerk en bij de jeugd senioren werd er hard gewerkt aan de keerpunten en de finish.

Terwijl wij aan het trainen zijn, zijn de mannen op een hele bijzondere manier aan het shoppen, ook hier straks bewijs van bij de foto’s. Edwin en Ton zijn in het kamphuis gebleven, omdat we rond 4 uur terug zouden komen van de training en dan om 5 uur, met warm eten achter onze kiezen weer richting het volgende zwembad moesten vertrekken voor de wedstrijd. Dat zal flink aanpoten voor ze zijn geweest, maar het resultaat was geweldig en er is heel flink gesmuld door iedereen. Dat mogen ze dus vaker doen!!

Na een snelle maar heerlijke hap door naar het volgende zwembad. Eerst ogen de meiden een kwartier inzwemmen en daarna zijn de mannen een kwartier aan de beurt. Iedereen heeft er zin in en gaat alles geven om een Brits PR te zwemmen. De zwemmers die volgende week de NK gaan zwemmen, hebben de handrem er op en mogen ook maar 2x 100 meter zwemmer. De rest zwemt 4x 50 of 4x 100 meter en meestal nog een estafette er achteraan.

Ondanks de zware benen van het lopen van gisteren en de training van vanmorgen al in de benen wordt er heel erg goed gezwommen. Hele mooie tijden, maar vooral hele mooie techniek!! Super trots hebben we met elkaar langs het bad staan genieten.

Na afloop worden er wat groepsfoto’s gemaakt en medailles uitgereikt. De Enfield Swim Squad heeft voor heel veel lekkernijen gezorgd en inmiddels heeft iedereen ook wel weer honger. Er worden badmutsen gewisseld, Facebook vrienden gemaakt en dan is het helaas ook weer tijd om te gaan vertrekken.

We krijgen twee hele mooie handdoeken van de London Olympics mee. Die worden morgen vergeven aan de best presterende zwemmers. Er wordt gekeken naar het zwemmen van vandaag, maar ook de andere trainingen en natuurlijk naar het opruimen en helpen afwassen in het kamphuis.

Morgen wordt dus een spannende dag en wij kijken enorm uit naar de Bonte Avond. Misschien piepen we daar morgen wel anders over, want tsja, de leiding is natuurlijk vaak de ...!

Wij duiken vanavond ook op tijd ons bedje is, want ook wij beginnen de vermoeidheid flink te voelen!

Overigens genieten we iedere dag weer van alle reacties die worden verstuurd. Ze worden allemaal uitgebreid voorgelezen. Blijven doen dus!!!

Weltruste en tot morgen!

Annie van Leeuwen oma

Ik lees wel dat het hard werken is maar ook genieten jullie
succes morgen groetjes van Sanne de Baas haar oma
kus voor jouw dag hoor tot kijk

Enfield Swim Squad

Hi De Columbiaan Team,
thanks again for your visit last night - the atmosphere between the teams was great and our swimmers had a fantastic time. We hope De Columbiaan swimmers did too!

Jaimy

Super leuk om de goede verhalen te horen!!!:)
Leuke fotos ook om te zien! en geniet nog even van de tijd daar!!
Liefs Jaimy