Columbiaan.reismee.nl

Veel bonter kun je het niet maken!

Alweer bijna de laatste dag! Eigenlijk de laatste echte dag hier, want morgen ochtend vroeg gaan we al weer vertrekken. Vandaag de grote dag van de BonteAvond, maar er gebeurt natuurlijk veel meer.

Vanmorgen hebben we even een beetje uit kunnen slapen, nou ja, de kids hebben uit kunnen slapen. De leiding stond namelijk voor dag en dauw op om de kids te voorzien van een echt Engels ontbijt. Er is nog nooit zoveel gegeten als vanmorgen aan de ontbijttafel en er ontstond een enorme rij voor de tweede ronde.

Na een heerlijk ontbijt was er tijd en ruimte voor verschillende activiteiten. Een deel van de Jeugd/Senioren zwemmers is rustig in het kamphuis gebleven om de video’s die gemaakt waren terug te kijken, maar de meeste zwemmers zijn lekker naar buiten gegaan om Aeroball te spelen, een leuk balspel op trampolines, en handboog te leren schieten. Daarnaast was er natuurlijk alle tijd om voor te bereiden voor het hoogtepunt van deze week: de Bonte Avond!

Rond 12 uur was er een snelle lunch om vervolgens om half één weer richting zwembad te vertrekken voor de laatste training. De laatste, maar meteen ook de langste training, want voor de meeste stond er een twee-uurs training op het programma. Waar er bij de Jeugd/Senioren een uur rustig is gezwommen en er daarna uitgebreid is gefilmd, hebben de Junioren niet alleen de langste en de laatste training te pakken, maar ook meteen de zwaarste. Ik heb een heleboel paarse boeien in het water voorbij zien komen. Ook de Minioren hebben het vandaag flink voor de kiezen gekregen. Ze bleven maar voorbij komen. Ik weet niet hoeveel banen ze gezwommen hebben, maar het waren er een heleboel!!

Na de training was er tijd en ruimte om de laatste Ponden uit te geven aan wat lekkers in de hal van het zwembad. Er stonden twee dames achter de balie van alles te verkopen, of dat probeerden ze. Het voordeel van de snoepjesautomaat is echter dat die geen Engels terugpraat... Uiteindelijk heb ik Olav en Bas zover gekregen dat ze samen voor mij iets lekkers gingen halen, wat niet uit de automaat te halen was. Omdat het ze zo super gelukt was, mochten ze zichzelf uiteraard ook even tracteren.

Snel met z’n allen de laatste keer weer terug naar het park om daar voor de laatste keer nog éven dat dansje te oefenen. Voor de laatste keer de keukencrew aan de warme maaltijd en wederom was het heerlijk. Groente-vlees-aardappelen, maar de pannen waren zo leeg!

Adjo, ondanks dat er heerlijk wordt gekookt, missen we absoluut je maaltijden, maar vooral je gezelligheid!!

En dan... tijd om het toneel vrij te maken voor onze artiesten. De Bonte Avond staat op het punt van beginnen. Een kleine vertraging vanwege een huishoudelijk bijzondere activiteit (moeders, er zal wellicht thuis iets worden opgebiecht...) en dan is het eindelijk zover. Licht uit, spot aan!

De avond werd gepresenteerd en aan elkaar gepraat door onze drie presentators: Lynn, Hannah en Anouk!

De show werd geopend door Suus en Loulou. Er moesten allerlei duels worden uitgevochten en hij/zij die won, ging steeds door naar de volgende ronde. Jeroen, Sam en Elise moesten proberen om zo lang mogelijk Heeeeeeeeeeee Peter te roepen. Jeroen won en ging door naar de volgende ronde. Wie kan het langste zijn adem inhouden. Jeroen, Jens, Joeri en Sanne en de winst ging naar... Jeroen! Daarna werden er koppeltjes gemaakt en moesten de jongens proberen om de meiden zo lang mogelijk op hun rug vast te houden, al kniebuigingen makend. Jeroen met Simone S., Arno me Elise, Ruben F. met Sophie en Olav met Famke. En de laaste twee wonnen glorieus! Olav en Famke door naar de volgende ronde, die moest even wachten tot later in het programma.

Daarna werd er door Chantal gezongen, ondersteund door een geweldig achtergrondkoor. Andy Grammer met Keep your Head up. Super goed gezongen en daarnaast ook briljant ondersteunt door Arno, Oscar, Sanne, Iris en Elise. Zwemmen kunnen ze heel goed, in de maat dansen.... tsja laat ik daar maar over zwijgen.

De derde act van de avond werd gezongen door Stella en Maaike. Met Puinhoop van Kinderen voor Kinderen werd uitgebreid meegezongen en de handjes gingen de lucht in. Dames, heel mooi gedaan!!!

En toen een hele koele dansact van Elise H. Afgelopen week was ze heel rustig, maar ze ging nu echt helemaal los. Ze kan geweldig goed dansen en ik heb een heleboel kids jaloers naar haar moves zien kijken. In één woord GEWELDIG!!!

Na deze act tijd voor een mooi rustig liedje van Kinderen voor Kinderen. Dit keer niet samen gezwommen met Maaike, maar heel knap alleen gezongen door Stella. Een heel mooi liedje over verliefd zijn en liefdesverdriet: Ricky!

En dan, misschien wel de beste goochelact van de avond door Marjolein. Op de knieën zitten en proberen om met je neus een stick Labello om te gooien. Papa’s ik ben bang dat jullie er thuis aan mogen geloven J

Even tijd om de glazen bij te schenken en nog iets lekker te pakken tijdens de pauze en dan is het tijd voor het tweede deel van de act van Suus en Loulou. Sjoerd, Olav, Famke en Ben moesten proberen om de hardste scheet te laten met hun handen. Sjoerd won en mocht door naar de volgende ronde. Stefani won de boer-competitie van Marco, Sjoerd en Maaike en mocht proberen om zo snel mogelijk een blikje cola leeg te drinken. Tegen Ruben F. was daar echter geen kans van slagen. Ook Wesley en Edwin hebben een dappere poging gedaan, maar de grote prijs was voor Ruben. Een grote koffer met verassing: Romarin!

En dan gaan de lichten uit en krijgen we hele mooie special effects, in het donker met allerlei lichtjes en glow-in-the-dark dingen. Iets na het midden gaan helaas de lampen aan, maar kunnen we ook zien wie deze danssterren zijn: onder aanvoering van Romarin dansten Famke en Anouk met z’n drieën een heel speciaal nummer. Ook met de lichten aan een erg cool optreden en nu konden we ook goed Romarin zijn kunsten zien, waarbij hij op zijn hoofd gaat staan!

Nog even een lesje Latijn tussendoor van Stefani, Simone S en Sophie. Al dansend op de Magarena hebben ze ons het werkwoord Esse leren vervoegen. Even kijken of we goed hebben opgelet... Sum – es – est – summus – estis – sunt, naar het dansje kun je me maar beter niet vragen.

Arno heeft Ruben G. en Ben een natte broek bezorgd met een truck met een centje op het voorhoofd en een techter in de broek.

Jeroen en Ruben F. sloten de avond af door een aantal mensen even in het zonnetje te zetten. Simone S. Had nog een kadootje te goed voor haar verjaardag, daar moest uiteraard voor gezongen worden. Ook voor iedereen van de leiding was er een kleinigheidje als bedankje. Was dat shoppen in London toch nog ergens goed voor!

En als klap op de vuurpijl wonnen Stella en Hannah allebei een hele mooie handdoek van de Olympische Spelen 2012.

Al met al een hele geslaagde avond en eigenlijk een hele geslaagde week. Hier is het inmiddels iets over één uur, dus twee in Nederland en het is tijd om ons bedje in te duiken.

Weltruste en tot morgen!!

Sjoerd en Bregje

Monique Sieval

Hartstikke leuk dat de thuisblijvers op de hoogte werden gehouden van jullie belevenissen en prestaties. Nog een gezellige terugreis en tot vanavond.